Tzatsiki

IMG_20170815_135206El tzatsiki, del grec τζατζίκι, és l’amanida més genuïament grega que podem menjar… Segur que si mai heu anat a un restaurant grec o bé heu anat a Grècia segur que l’haureu provat… i és tan fàcil de preparar com de menjar.

Jo agafo un parell o tres cogombres grans i els pelo (*). A continuació els rallo i els deixo en un colador  per tal que perdin tota l’aigua. Passada una mitja hora  barrejo el cogombre ratllat amb el iogurt grec  fins que quedi una crema homogènia, la proporció depèn de com us agradi el iogurt grec, l’idea és meitat i meitat.  A continuació afegeixo  anet i all trinxat, i ho barejo més. Hi ha qui també hi posa un xic de sal.

Si el deixeu reposar unes hores a la nevera i el menjeu fresquet segur que també us refrescarà.

És un plat sa, nutritiu i baratet… ideal per mejnar en colla com aperitiu o acompanyament.

Bon profit!!!!!!

(*) Hi ha qui aprofita les peles i el sucs que despresenen per fer-se un bon tracatament d’estètica a la cara… i és que el sogombre és un gran tònic.

Hi ha qui també hi posa un raig d’oli, o suc de llimona, o menta, o julivert… Proveu quin gust us agrada més.

 

Aquesta entrada ha esta publicada en Cuina. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s