Avui és el Dia de la Ce Trencada

VilaWeb s’afegeix a la celebració d’aquesta diada amb articles i jocs · La promou RodaMots, que ha triat el dia 3 (terç) de març

Fotografia: Tina Vallès

Extret de VilaWeb 27.02.2023

El dia 3 de març, divendres, se celebrarà per primera vegada el Dia de la Ce Trencada. S’ha triat un mes que té un nom acabat amb aquesta lletra –l’únic nom de mes amb aquesta lletra, de fet– i un dia que també la conté, si més no en la forma antiga terç (tercer). La nova diada és promoguda per la web RodaMots, creadora d’un butlletí diari i també del joc del Paraulògic.

Per commemorar la diada, el butlletí de RodaMots dedicarà durant tota aquesta setmana el mot del dia a una paraula amb ce trencada. Aquest matí ha publicat un article dedicat a esmerçar i ha anunciat així la celebració de divendres: “Demà passat comença el març, marçot. Aprofitant que divendres serà el terç (tercer) de març, celebrarem el Dia de la ce trencada amb tantes Ç com podrem. Per començar, aquests dies de compte enrere fins al Dia Ç els esmerçarem a veure uns quants mots amb aquesta lletra.”

I, a més, el Paraulògic de divendres tindrà molts mots amb aquesta lletra.

VilaWeb s’afegirà a aquesta celebració amb dos articles nous que publicarem divendres mateix. En el primer, el doctor Gabriel Bibiloni, professor de la Universitat de les Illes Balears, ens explicarà la història de la ce trencada. El segon serà un “Ras i curt” per a repassar les normes sobre aquesta grafia i els mots més importants que la contenen. A més, el Minimots d’aquell dia també contindrà molts mots amb ce trencada. I, finalment, publicarem un “Posa’t a prova” –el concurs de VilaWeb– amb quinze preguntes sobre l’escriptura d’aquesta lletra.

Us encoratgem a afegir-vos a aquesta diada, amb missatges a les xarxes socials, fent ús de l’etiqueta #DiadelaCeTrencada.

https://www.vilaweb.cat/noticies/historia-trencada-ce-trencada/

Aquesta entrada ha esta publicada en Calaix de Sastre. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s